Recenze knihy “Tetování (Radek Fiksa)”

Autor Radek Fiksa
Vydal Sowulo press
Rok vydání 2005
Počet stran 137
Vazba Brožovaná
EAN 9788090361812

Dlouholetý tatér, šéfredaktor magazínu Bodyart, lektor školícího centra pro budoucí tatéry Vám přináší informace, které potřebujete znát o tetování. Toužíte po tetování a máte spoustu otázek? Právě proto vychází tato kniha. Bourá mýty a předsudky, osvětluje problematiku tetování a vše, co s tím souvisí. Máte zdravotní problémy a nejste si jisti, zda-li na tetování můžete – naleznete informace pro těhotné, diabetiky, lidé trpící kožnímu problémy… Dále velmi důležité návody, jak najít správné a kvalitní tetovací studio. Na co se zaměřit při výběru motivu. Jak se o tetování starat, jak jej chránit, aby bylo stále jasných barev. A v neposlední řadě malá ukázka tetovacího sezení.

Nedávno jsem našel doma při úklidu tuto knihu o tetování z roku 2005. Jedná se o více než 10 let staré vydání, takže všechny informace nejsou úplně aktuální, ale to nemění nic na tom, že kniha je velice zajímavá. Čte se velmi lehce, za jedno odpoledne jí máte přečtenou. Pokud budete mít cestu do knihovny, zkuste se po ní podívat. Autor v knize popisuje problematiku tetování z pohledu tatéra. Zmiňuje se o tom, jak má vypadat tetovací studio, v několika kapitolách se zaměřuje na péči o tetování, hygienu a různé problémy s aplikaci. Je vidět, že ví, o čem píše 🙂 Autor v roce 2012 vydal 2. rozšířené vydání této knihy (ISBN: 978-80-87525-00-5). Novou knihu v modrém provedení vydalo nakladatelství Bodyart Press. Celkově jsem rád, že jsem si “Tetování” přečetl. Až na nějaké drobné nesrovnalosti v textu jsem byl spokojený. Věřím, že i novější vydání, která má o něco více stran, bude super. Může se jednat o skvělý dárek pro milovníky tetování, nebo začínající tatéry.

Tetování se prolíná všemi společenskými vrstvami Dát se tetovat je už léta “in”. Co bylo kdysi módním trendem nebo často slýchaný předsudek minulosti – atributem pouze námořníků a recidivistů, mezitím proniklo do všech společenských vrstev jako oblíbená ozdoba těla. Podle nejnovějších průzkumů počet potetovaných stoupá. Kdo zná klientelu tetovacích studií, vidí pestrou a rozmanitou společnost současníků – lékaře, advokáty, profesory, sekretářky, policisty a přirozeně mnoho známých lidí, jako je Daniel Landa, David Matásek, Kateřina Kornová, Iveta Bartošová či snad Sean Connery, Andre Agassi, Angelina Jolie a mnoho dalších. Právě dnešní mladá generace se nechává inspirovat svými idoly ze světa showbyznysu a sportu a nosí hrdě svá tetování na odiv. Rozmanitý vkus zákazníků, obrovská pestrost stylů a motivů a “rukopis” dotyčného umělce se postarají o to, že každý obdrží své zcela osobité a individuální tetování. Nejpozději tehdy, když člověk uvidí jedno z moderních a čistých tetovacích studií dneška, je mu jasné, že tetování se ohromně rozvinulo.

FIKSA, Radek. Tetování. Žďár nad Sázavou: Sowulo Press, 2005. ISBN 9788090361812. Str. 18 – Tetování se prolíná všemi společenskými vrstvami

O autorovi 5
Tetování jako součást rituálních obřadů 9